Realizacja założeń programu „Zdrowo jem, więcej wiem!” – Strefa aktywności – najciekawsze propozycje zabaw na świeżym powietrzu

Zajęcia rozpoczęły się od „Burzy mózgów”. Dzieci wskazywały swoje ulubione zabawy na świeżym powietrzu.

1. „Chłopek” – narysowaliśmy na chodniku ludzika, ponumerować pola od 1 do 8. Korpus ludzika dzielimy na prostokąty i numerujemy: 1, 2, 3, 4, 6, ramiona ludzika to numer 5, a głowę dzielimy na pół i numerujemy 7 i 8. Osoba rozpoczynająca grę rzuca kamyczkiem, tak, aby trafić na pole oznaczone 1. Gdy trafi, może rozpocząć grę. Skacze na jednej nodze po poszczególnych polach, uważając, by nie dotknąć linii. Kto nie trafi na właściwe pole albo podczas skakania nadepnie na linię chłopka, oddaje kolejkę przeciwnikowi.

2. „W klasy” – rysujemy prostokąt, dzielimy go na 8 części. W każdym małym prostokącie wpisujemy kategorię. U nas były to: owoce, warzywa, kolory, imiona, zwierzęta, pojazdy, ptaki, kwiaty. Każde dziecko po kolei przeskakuje prostokąty w danej kategorii wymieniając np. poszczególne kolory. Jeżeli zatrzyma się na dłużej to traci szansę i idzie na koniec kolejki.

3. Skakanie w „gumę” – gumę zakłada się po kolei na wysokość: kostek, kolan. Na każdej z tych wysokości osoba grająca musi skoczyć określoną liczbę figur. Jeśli osoba skacząca przeskoczy wszystkie figury bezbłędnie na wysokości kostek, guma jest podnoszona na wysokość kolan. Jeśli osoba skacząca popełni błąd i „skusi”, wtedy zapamiętuje moment, w którym zakończyła i zmienia się z osobą  stojącą „w gumie”. W następnej kolejce rozpoczyna od momentu, w którym popełniła błąd.

4. „Skakanka” – skaczemy na skakance do pierwszej „skuchy”. Kto dłużej „utrzyma się” przy skakance to wygrywa.

5. „Hula-hop” – kręcenie hula-hopem na czas

6. Gra w piłkę

7. Zabawa w „Chorego berka” – Osoba łapiąca cierpi na jakąś chorobę, np. ból głowy i trzyma się za chore miejsce. Gdy złapie kogoś ten też musi trzymać się za to chore miejsce i pomagać w łapaniu kolejnych osób. Kto zostanie zdrowy do końca-  wygrywa.

8. Zabawa w „Chowanego” jedna osoba (lub grupa osób) zasłania oczy i odlicza, w tym czasie reszta uczestników zabawy ma za zadanie schować się przed szukającym. Kiedy osoba już policzyła, mówi głośno hasło szukam, żeby było słychać to głośno w promieniu całego terenu. Wygrywa ta osoba, która została znaleziona najpóźniej. Osoba znaleziona jako pierwsza – staje się szukającym w następnej rundzie.

9. Zabawy z chustą – „Piłeczka” – zadaniem dzieci jest tak manipulować chustą, aby piłka znajdująca się na chuście nie spadła na trawę.

***

***

***

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *